Liczby nie kłamią. MKS URBIS w medialnej elicie kraju!

24 серп. 2023 |

Dzień awansu do PGNiG Superligi Kobiet był pierwszym krokiem w długiej drodze do osiągnięcia upragnionego celu. W naszym klubie zaszło sporo zmian zarówno sportowych jak i organizacyjnych. Podsumowanie części sportowej mamy za sobą. Drużyna osiągnęła zakładany cel i zapewniła Gnieznu utrzymanie w najwyższej serii rozgrywek. Przyniosło to wszystkim wiele satysfakcji. Jak się okazuje, z dużą satysfakcją możemy mówić o naszym klubie w kontekście tzw. AVE, czyli ekwiwalentu medialnego. Mówiąc wprost, wiemy ile nasz klub jest warty z perspektywy reklamodawców.

Na polecenie Superligi agencja badawczo-konsultingowa „Sponsoring Inshight resarch & consulting” dokonała profesjonalnego podsumowania zakończonego sezonu. W tabelkach i wykresach znaleźć można min. zasięgi medialne, tzn. informację o tym ilu internautów śledzi aktywnie np. profile w mediach społecznościowych danego klubu. Pojawił się także ranking najpopularniejszych transmisji telewizyjnych w TVP Sport. Tutaj nie ma sobie równych mecz MKS URBIS Gniezno kontra Galiczanka Lwów, który 21 stycznia obejrzało 101873 osób, drugie miejsce w tym zestawieniu zajął mecz dwóch wielkich klubów, Zagłębię Lubin kontra FunFloor Lublin, który śledziło 60493 widzów. Ta różnica musi robić wrażenie biorąc pod uwagę fakt, że ani Gniezna ani Lwowa do tej pory nie było w Superlidze.

Specjaliści „zmierzyli” także wartości ekspozycyjne poszczególnych marek sponsorskich. Ten wykaz daje nam wiedzę ile dokładnie trzeba by zapłacić, gdyby reklama poszczególnych sponsorów była komercyjną wizytówką firmy w mediach. Na przykładzie naszego sponsora tytularnego wiemy, że to kwota na poziomie 5 316 672,90 zł. Zatem spółce Urbis odwdzięczamy się ekwiwalentem medialnym na poziomie ponad pięciu milionów złotych.

MKS PR Urbis Gniezno dobrze wygląda także jako marka ”sama w sobie”. Dane, które zebrała agencja ” Sponsoring Inshight resarch & consulting” podają iż od września 2022 do maja 2023 (czas trwania sezonu) możemy pochwalić się wartością medialną na poziomie 4 992 597,34 zł. Podsumowane zostały wartości w Internecie, prasie oraz telewizji.

Powyższa analiza nie sprawi oczywiście, że do klubu wpłyną żywe środki na poziomie kliku czy kilkunastu milionów złotych. Jest to jednak profesjonalne podsumowanie zaangażowania mnóstwa osób od zarządu przez drużynę, sztab szkoleniowy, liczną grupę współpracowników klubu aż po samych kibiców. Dobra prasa a do tego podobne podsumowania sprawiają, że klub staje się coraz lepszym miejscem do ekspozycji swoich marek i działalności. Dzięki temu jesteśmy coraz lepiej postrzegani i możemy liczyć na wsparcie coraz większych firm a co za tym idzie stać się jednym z najlepszych klubów w naszym kraju.